1 E 11

1 E 11

loading image
Henter kort...
static-map
  • Plannavn

    Kommuneplan 2021-2033 Odder Kommune

  • Kommuneplanrammens nummer

    1 E 11

  • Generel anvendelse

    Erhvervsområde

  • Fremtidig zonestatus

    Byzone

  • Plandistrikt

    Odder by

  • Max. bebyggelsesprocent

    50% beregnet ud fra området som helhed

  • Max. bebygget grundareal i %

    50%

  • Max. antal etager

    2

  • Max. bygningshøjde

    10

  • Udstykningsforbud

    Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

  • Generelle anvendelsesbestemmelser

    Områdets anvendelse fastlægges til erhvervsformål, såsom lettere ikke generende erhvervsvirksomheder, kontorerhverv, liberale erhverv, engrosvirksomhed, lager- og værkstedsformål samt detailhandel med særligt pladskrævende varegrupper. Der må ikke etableres nye boliger i området.

  • Bebyggelsens omfang og udformning

    Det samlede bruttoetageareal til butikker må ikke overstige 15.000 m2. Butikker må have et bruttoetageareal på maksimalt 3.000 m2, dog kan der indrettes 2 butikker med et bruttoetageareal på maksimalt 5.000 m2. Ny bebyggelse opføres i vejbyggelinien. Uanset den maksimale bygningshøjde kan mindre bygningsdele gives en større højde ud fra kommunens konkrete vurdering. Bebyggelse og forarealer langs Århusvej skal udformes med respekt for den synlige beliggenhed langs indfaldsvejen. Udendørs udstilling, skilte og reklameflag tilpasses helheden og må ikke være til gene for trafiksikkerheden. Der skal udlægges de fornødne parkeringsarealer. Dog må der ikke etableres parkering mellem bebyggelse og Århusvej/Rådhusgade.

  • Opholds- og friarealer

    Arealerne langs indfaldsvejen til Odder (Århusvej/ Rådhusgade) samt langs Knudsminde, nærmest Århusvej, skal fremstå attraktivt med en grøn karakter, fx med opstammede træer langs vejen. Langs indfaldsvejen skal der sikres en god visuel helhedsvirkning.

  • Miljøforhold

    Området er udpeget som risikoområde i "Klimatilpasningsplan 2022". Området er desuden prioriteret som indsatsområde, hvor der skal påbegyndes en handling inden 2025.

  • Infrastruktur

    Overkørslerne direkte til Århusvej og Rådhusgade skal begrænses mest muligt, hvorfor der maksimalt kan anlægges én overkørsel pr. to ejendomme.

  • Status

    Aflyst